Опис виховної системи

Опис виховної системи 8 класу   
Проблема, над якою працює  класний керівник в системі  виховної  роботи  класного колективу:   «Формування всебічно активної особистості через пріоритети пластового виховання. »
Творче кредо класного керівника : «Намагайтесь виховувати дитину так,щоб її думки були добрими. Як? Особистим прикладом!».
 Від класного керівника залежить ступінь сформованості дитячого колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей — великий дар і велика робота. Вміння захопити, повести, відкрити світ — неоціненний скарб справж­нього педагога. Захоплення вчителя стає захопленням учнів. І хочемо ми того чи ні, але, оскільки діти зовні схожі на своїх батьків, риси характеру класного керів­ника переходять у характер вихованців. Адже байдужість породжує байдужість. І лише вогонь породжує вогонь!
Початки класного керівництва можна порівняти з розсипаним пазлом. Ти дивишся і бачиш перед собою лише деталі,хоча розумієш,що з цього вийде прекрасна картина,якщо ,звісно правильно її складеш.
Ми - це наш клас, в якому 14 пазлів. Кожен з нас - це унікальна, неповторна деталь, одна єдина у цілому світі. Звичайно картину із 14 пазлів складати дуже легко. Та якщо її ще поділити на декілька дрібних-розвинувши  цих декілька талантів в дитині,то складати буде складніше і набагато довше. Та воно того варте,бо картина ,що виграє різними відтінками виглядає пречудово!   
«Присягаюся своєю честю,що робитиму все,що в моїй силі,щоб бути вірним Богові і Україні,помагати іншим,жити за Пластовим законом і слухатись пластового проводу».
Пластова присяга.

У 2014-2015 н. р. я стала класним керівником не 5,а уже 7 класу,який був вагомою частинкою середньої ланки шкільної сімї . З перших днів нашої співпраці я вирішила керуватися правилом: « Не нашкодь!» Адже колектив був сформований,пройшов адаптацію старшої школи,а головне більшість учнів класу були активними членами Всеукраїнської Скаутської організації Пласт, що успішно діє на теренах нашої школи. Активним членом Пласту стала і я, щоб поділяти погляди і переконання моїх учнів та створити ефективну виховну систему класу.
На першому етапі створення та впровадження виховної системи класу мною була проведена робота щодо вивчення стану виховної роботи у школі, зокрема Пластової організації, зроблено аналіз досягнень та недоліків, опрацьовано літературу з питань  пластової педагогіки та психології виховного процесу, на педрадах та засіданнях методоб’єднань  класних керівників обґрунтовано актуальність та необхідність системного підходу до питань виховання та навчання учнів через доктрини національного виховання,де чітко прописано:
Принцип національної спрямованості.
 Передбачає формування національної самосвідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до його культури; повагу, толерантне ставлення до культури всіх національностей, які проживають в Україні.
Я розумію, що класний колектив  - це складна соціально-педагогічна система, що виконує замовлення суспільства - формувати інтелектуальну, творчу особистість, здатну жити і творити в умовах, що постійно видозмінюються й розвиваються, забезпечуючи прогрес культурного розвитку країни.
Важливим аспектом при роботі з класом є  вивчення питання соціального складу сімей ,бо сімя це колиска,що плекає дитину,саме в сімї учень проводить більшу половину свого робочого дня. Я виявила,що   контингент учнів класу є  таким :
Свою роботу  з колективом  я розпочала з вирішення виховних завдань:
-    продовжити  роботу по згуртуванню колективу;
-              організувати  виховний  процес в класному колективі та з батьками на засадах родинної педагогіки;
-              розпочати втілення  в практику  програми виховання  у класі  на основі Пластового закону.  
-              сприяти тому, щоб зміст та форми колективної та творчої діяльності  допомагали учням  знайти себе;
-              реалізувати  у процесі роботи особистісно-орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого та компетентнісного підходів до організації виховного процесу в класному колективі;
-              оптимально поєднувати  форми організації виховної роботи: індивідуальної, групової, масової;
-              створювати  належні  умови  для особистісного зростання кожного вихованця (створення ситуацій успіху), його психолого-педагогічний супровід;
-              інтегрувати  зусилля  батьківської громади, представників державної влади, громадських та благодійних організацій, правоохоронних органів та установ системи охорони здоров’я.
Як класний керівник я досягаю поставленої мети через заохочування учнів до процесу самовиховання, навчаючи їх підготовці та організації колективних творчих справ класу, багато часу приділяю морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культури поведінки, тому загальний рівень вихованості та культури класного колективу - достатній.
Становлення  справжнього патріота своєї держави – моя ціль педагогічної та виховної роботи в школі. У своїй роботі керуюсь  14 точками Пластового Закону.
Виховна система складається з багатьох компонентів.
Виходячи з мети і завдань, у класі  організоване  таке виховне середовище, яке надає кожному учню можливість вибору різних видів занять і творчої діяльності, що відповідають особистим потребам. Головне завдання – створення комфортних, безконфліктних, безпечних умов для розвитку учня, реалізації його можливостей та здібностей.
 Виховна система  класу передбачає формування інтелектуального, морального, комунікативного, естетичного і фізичного потенціалів учнів, який володіє цілісною системою знань про навколишній світ, практичними уміннями і навичками, засобами творчої діяльності, прийомами і методами самопізнання і саморозвитку, ціннісними ставленнями до себе, до соціуму, навколишньої дійсності.

Вирішення завдань виховної роботи здійснюється за напрямками:


Складний процес виховання здійснюю за допомогою різноманітних форм роботи:
     Конкурси ;
Виставки;
Театральні дійства;
Акції.

 вибір яких залежить від змісту та завдань виховної роботи, вікових особливостей з урахуванням основних напрямків діяльності школярів.
 КОНКУРСИ, ВИСТАВКИ
 «Живи, книго!»
«Що? Де?»Коли?
« Андрей Шептицький»
 «Світ моїх захоплень»
 «Моя земля – земля моїх батьків».
 «Крилаті сусіди»
  «Мій рідний край»
 « Моральний вчинок»
«Замість ялинки – зимовий букет»
  «Діти , допоможіть дітям»
  «Ой хто,хто Миколая любить!»
     « Христос Воскрес! Воскресне Україна"

АКЦІЇ

 «Підсвічник із звичайної банки»
 «Хай квітує кожна оселя»
  «Подаруй бібліотеці книжку»
 Акція «Запали свічку пам’яті»
Благодійна акція «Подарунок своїми руками  до дня Святого Миколая»
 Напиши лист вдячності воїну АТО.
«Маскувальна сітка»
« Гаївки на церковному подвірї»


ТЕАТРАЛЬНІ ДІЙСТВА
  «Рукавичка»
 «На Андрія ворожила»
  «Бій під Маківкою»
 «Турбота»
  Нічна ілюмінація( Свято весни)

Учні із задоволенням   беруть участь у конкурсах, вікторинах, у багатоплановій природоохоронній  діяльності, що сприяє формуванню екологічної культури, вихованню таких загальнолюдських цінностей як справедливість, чуйність, чесність,   гідність,  толерантність, добросовісність, ввічливість, обов'язковість, працелюбність, готовність допомогти іншим,  розвиває моральну активність особистості. Мої вихованці -  переможці багатьох шкільних,окружних та районних конкурсів. Вони є лідерами шкільного життя. Десять учнів є членами Пласту ,шестеро дівчат є учасниками дівочого шкільного ансамблю « Калинонька», відвідують спортивний ,хореографічний та гурток лозоплетіння. Команда інтелектуалів класу у 2014-2015 н.р. стала шкільним переможцем у сезоні ігор з гри «Що? Де? Коли?». А уже у цьому навчальному році збірна команда школи(основою є учні мого класу) з гри  «Що? Де? Коли?» здобула ІІ місце серед команд округу. Діти з задоволенням беруть  участь у розробці сценаріїв до свят,ми разом пишемо сценарії вистав. Учні класу  співпрацюють  з сільським будинком  культури, бібліотекою. Мої діти – сучасні діти. Кожен із них  людина майбутнього.
Звичайно , я вважаю, що важливою умовою у створенні та забезпеченні системи виховної роботи в школі є організація сімейного виховання, співпраця з батьками.
Зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу - це важлива й відповідальна задача вчителя. Рішення даної задачі є можливим, якщо у плані роботи знайшли  відображення такі напрями діяльності класного керівника з батьками:
·          вивчення родин учнів;
·          педагогічна освіта батьків;
·          забезпечення участі батьків у підготовці та проведенні колективних справ у класі;
·          педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу;
·          індивідуальна робота з батьками;
·          інформування батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку учнів.
     В перспективі , в результаті співпраці всіх учасників виховного процесу  ми хочемо бачити випускника, в якого сформовано рівень соціальної зрілості, достатньої для забезпечення його самостійності  у різноманітних сферах життєдіяльності, здорова (фізично, психологічно, духовно) людина, творча особистість із розвиненою потребою у
самореалізації та самовдосконаленні, з гуманістичним світоглядом та почуттям відповідальності за долю України, її народу, людства.




Результат виховної роботи буде видно тільки тоді, коли   проводитиметься моніторинг, чітке планування, методична робота, впровадження нових форм  у практику роботи школи. Так у  нашій школі і склалася система виховної роботи, в якій враховано загальні цілі та завдання виховної роботи, вплив мікро – макросередовища, складові організації виховного процесу.
         Класний  керівник – це  організатор  і  керівник  цілісного  педагогічного  процесу.
 «Через  казку, фантазію, гру, через  неповторну  дитячу  творчість -  вірна  дорога  до  серця  дитини»

Завантажити 





                                                                                 

Немає коментарів:

Дописати коментар